Slädhundar

Hej

Fick för mig att titta tillbaka på några bilder på trysil som blev tagna veckan jag var där och fick syn på denna bilden nedanför, hundarna var allt för bedårande! Jag och Emma ville gärna åka någon timma, men de är allt för dyr. Skulle tippa på 800-900 norska dvs 1000 svenska ungefär :(

 

Dessa hundar var väldigt rastlösa eftersom de är slädhundar, de vill ut och springa hela tiden. Gud var söta dom va asså, och desutom väldigt coola. De flesta hade ett blått öga och ett brunt och liknande. Och gud var många de fanns, minst typ 50 stycken. Sen hade de troligen 10 stycken valpar i ett inhängnat område lite längre bort, så de kunde springa fritt :)

Det lite motbjudande var väl deras kiss utanför deras hundkojor som ni ser att jag markerat. Lite äckligt faktiskt. Kisset hade frusit och blivit SKITGULT på vissa hundkojor. Som ni ser på det främre markerade området är väldigt "milt" till skillnad från hur mycket de fanns på andra hundkojor :S Mysigt.... Eller inte. 

Nu ska jag snart gå till sängs.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0