För & nackdelar

Hej!

Nu är det höst och kylan är här, ucshh, tänkte muntra upp er med några fördelar inför vintern. Visst finns det fördelar också, eller?

Fördelar;

- Mysigt med mörker, tända stearin ljus.
- Julen, släckten samlas
- Filmkvällar på kvällen, i mörkret, med snacks & godis
- Snöbollskrig. Kul, hihi
- Nya inköp, blir ju massa skor & vinterkläder!
- varmt hem från den kalla utsidan
- Man får sova en timme extra, eftersom klockan ställs om. 

Nackdelar

- Fryser om tårna
- skotta om man bor i villa
- Mörkt tidigt, så man inte ser något. Fast de är mysigt de med.
- Slask efter det har regnat.
- Haalt, så man kan ramla....


Jag tycker att vinter är både rolig & jobbig. Om snön håller i sig är det bara omständigt ju, då tröttnar man, fick jag bestämma skulle jag vilja ha snön här i sverige över jul & typ en bit i på januari.

Nu ska jag dra iväg till idrotten, ha det bra!

PuSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0