Baka´t kola

Hej

Har precis avslutat bakningen, vi bakade några härliga, goda klassiska kolor. Och eftersom jag och Linnea ska fira pappas födelsedag imorgon så ska han få några att smaska på! Dom var riktigt goda, så var tvungen att lägga ut receptet så ni läsare får smaka på de underbara kolorna.

Det blir ungefär 40 kolor :)

100 g smör
1 ½ dl strösocker
1 ½ dl ljus/vit sirap
3,5 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Börja med att olja in en ungsplåt eller en avlång bakform. Blanda sedan alla ingredienser i en kastrull, men inte vaniljsocker! Koka upp ingredienserna på låg värme (de ska nästan inte koka alls) Ta av kastrullen från värmeplattan och häll sedan i vaniljsockret och rör om så det inte är några klumpar. 
Häll upp smeten på plåten/i formen och låt det sedan stelna (ute går det snabbare) sen skär man de i önskad storlek och vira in kolorna i bakplåtspapper eller cellafan. 

Det är skitgott och går snabbt!! Pröva hemma!




Och så tänkte jag bjuda på dagens outfit! :)

Övertröja från cubus
Vit halsduk från ?
Treggins från Gina tricot 

 

Nu ska jag ut en sväng till affären eftersom jag tog åt mig uppgiften att laga middag idag!

Ha en fortsatt kall & härlig dag!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0